Blogia
VARMT IGEN

Torni vostè demà...

Torni vostè demà...

Us podeu imaginar que després de l'odissea d'informar-te sobre una hipoteca, sol·licitar-la (a més d'un banc, evidentment) i després aconseguir que te la concedeixin, de ganes de visitar bancs i caixes te'n queden més ben poques. Suposo que per això, i també per falta de coincidència d'horaris, havíem anat endarrerint una gestió que teníem pendent. Resulta que, en comprar-nos el pis, hem canviat també la caixa on havíem estat tota la vida, però, tot i això, a l'antic compte encara ens quedaven diners i un parell de Visas que ja no fem servir (però de les quals sí que ens cobren la quota). Com que per una qüestió pràctica que ara ja no tinc tan clara (bàsicament, hi tinc una altra targeta de crèdit gratuïta que em va molt bé per quan estic a punt d'esgotar crèdit a la targeta habitual, sobretot durant els viatges) vam optar per no acabar de deslligar-nos  del tot de l'antiga caixa, i, per tant, havíem d'anar a l'oficina que ens quedava ara més a prop de la nova casa i traslladar-hi el compte.

Així que dilluns, aprofitant que per un cop en sis mesos coincidíem els dos en horari d'apertura de bancs i caixes (que, sincerament, s'ho haurien de fer mirar, això d'obrir amb aquests horaris tan especials...), vam anar a l'oficina més propera a fer tots els tràmits. Sincerament, jo em pensava que l'ineptitud en els agents de la nostra antiga caixa era cosa de l'oficina que ens havia tocat a sorts mentre vivíem de lloguer. Però aquell dia vaig poder comprovar que no, que deu ser cosa de la marca corporativa.

Arribem. "Per quin motiu traslladeu el compte?". Se me'n van acudir uns quants (aquell compte d'estalvi que ens van cancel·lar sense avisar a l'oficina de la ignominia...), però vaig optar per la diplomàcia i dir que per un tema de proximitat (buf, és que per anar a l'antiga oficina fa pujada...). El noi tecleja una estona a l'ordinador, i pregunta: "Teniu algun abonament?. Ah, sí, les nòmines...". Bé, no, les nòmines ja no hi són, li informo, i aquí se li encèn la primera alarma. "Vaja, que heu tingut algun problema amb nosaltres?"  Li expliquem que hem fet una hipoteca amb un altre banc, i, que, per raons pràctiques, ara les coses importants les tenim allà. Segueix teclejant, i als cinc minuts un altre cop la mateixa pregunta: "Us oferien millors condicions que nosaltres?". A veure, aquí ja ens comencem a molestar una mica, perquè ara no sé què li importa si la hipoteca ja està feta i no la penso canviar, i, és més, quan nosaltres els hem necessitat amb ells han passat bastant de nosaltres... "Sí", responem. Continua teclejant, teniu alguna domiciliació encara, bla, bla, bla... "Però vau demanar informació de les nostres hipoteques?". Bé, aquí és ja quan estem a punt de dir que ens faci un xec i que li donin pel sac a la meva targeta de crèdit extra. "Sí" (cosa que és mentida, però amb el que havia llegit a la seva plana web ja en tenia prou...). "I no us anaven bé?". NO!!!

Per fi, aconseguim que acabi el trasllat de compte i, fins i tot, l'exercici que esperàvem tan complicat d'anul·lar les Vises es resol amb unes simples tisores (espero que ara no em cobrin la quota per una Visa trencada en dos...). "És normal que al nou banc no us cobrin el manteniment de les targetes, esteu més vinculats" (a veure, i quan  tenia les Vises aquí, perquè sí que m'ho cobràveu igualment si estava igual de vinculada a vosaltres!!).  "Molt bé, doncs ara torneu la setmana vinent a anul·lar el compte antic". Com??!!! Vull dir, m'ha costat mesos tenir un moment de coincidència amb la meva parella per venir a fer un simple tràmit, i ara he de tornar la setmana vinent? "I no ho podem fer d'una altra forma? És que no coincidim mai els dos per horaris...". El noi se'ns mira, mira la pantalla i, tot condescendent, ens anuncia que li signem ara per avançat la cancel·lació i ja ens ho farà demà ell. Bufff, perquè mira que haver de tornar a aguantar l'interrogatori sobre la hipoteca...

Doncs avui, dos dies després, el compte segueix allà sense que ningú el cancel·li. I com em cobrin alguna quota de manteniment sóc capaç d'anar a matar algú a l'oficina de la caixa (una caixa qualsevol, és clar...). Ingènua de mi, què m'esperava si els hi vaig treure les nòmines...

0 comentarios